Percepcija Eurovizije kao političko-zabavnog događaja među mladima
Pregledni rad: https://doi.org/10.46917/st.15.1.7
Eurovizija je započela kao natjecanje u pjevanju čiji je cilj bio povezati i ujediniti zemlje koje u njemu sudjeluju. Kao takvo, natjecanje je zamišljeno kao apolitično. Međutim, u posljednjih deset godina, vidi se značajan pomak u percepciji toga što se smatra pjesmom u duhu Eurovizije i koliko poruka pjesme postaje važna. Ta je razlika postala očigledna u velikoj razlici između rezultata ocjenjivanja žirija i publike. Svrha ovoga rada je prikazati kako se Eurovizija kao natjecanje razvila do danas i koji su to politički i društveni faktori utjecali na to, a cilj istraživanja je ispitati kakav pogled mladi imaju na Euroviziju, što oni smatraju njezinim najvažnijim aspektom; zabavu, politiku ili nešto posve drugo. Istraživanje putem online upitnika pokazalo je da mladi doista pridaju politici više značenja nego starije generacije, ali da i na Euroviziju prvenstveno gledaju kao na zabavni event s pretežno pozitivnom konotacijom. S obzirom na manjak istraživanja koja se bave Eurovizijom i koja su provedena online, bilo bi poželjno kada bi se slična istraživanja provela na još većem uzorku kako bi se pomnije proučila razlika u rodnoj opredijeljenosti ispitanika koji su bili dio istraživanja online i na eventima uživo.